|
|
|
| Lisää kirjanmerkki » Keskustelut » REKKAKUSKIT » REKKAKUSKIT? |
|
Sivu: 1 2 seuraava » |
Kirjoittaja |
REKKAKUSKIT? |
|---|---|
|
jake1987 13.12.2006 13:19 |
Mistäs tämä kuva on otettu? kenen pirssi? |
|
temesu 09.01.2007 16:24 |
oi me kauhut.. jos muut ymmärtäis että ei se 60t yhdistelmä tai puolikas kiipeä sitä mäkeä ilman santsia.. 90% kolareista on muiden aiheuttamia missä on iso auto osallisena.. lukekaa faktaa älkää uskoko uutisia.. ![]() |
|
Jarza 09.01.2007 17:06 |
En aja rekkaa, enkä tule varmaan koskaan ajamaan... Mut eix tää aihe ole jo vähän sellasta vali vali kitinää ja natinaa turhasta... Enemmän siel on paskoja kuljettajia henkilöauto liikenteessä...Tää oli vaan mun mielipide... |
|
Antenni| 09.01.2007 17:32 |
hommatkaa esim.gps autoonne ni tiedätte tarkan nopeuden mitä ajatte ni ei tarvii itkee siitä että rekka on puskurissa kii jos ajatte mittarin mukaan 80km/h |
|
LTMo 09.01.2007 18:56 Muok:09.01.2007 18:57 |
60 tonnia painavaan yhdistelmään kiinnittää huomattavasti helpommin huomionsa, kun siihen takana tulevaan Corollaan. Ammattikuski ajaa huomattavasti enemmän kilometrejä, kun tavallinen tallaaja, mutta silti ammattikuskille kertyy todennäköisesti vähemmän virheitä. PS. Mikä helvetin alinopeus? :D LTMo muokkasi viestiä 18:57 09.01.2007 |
|
jensca 09.01.2007 23:25 Muok:09.01.2007 23:51 |
antaa rahtareiden tehdä työtänsä. älkää hyppikö nenille! tuskin valitatte esm. respan ämmälle että "vittu sä seisot väärässä paikassa". Se rahtari ajaa just siellä missä sen pitääki.! & sitäpaitti ne +80 ovat suurin vaara liikenteessä... jensca muokkasi viestiä 23:51 09.01.2007 |
|
Akantes 10.01.2007 09:50 |
Viekää prkleen pikkuautoilijat itse tavarat kauppoihin, tai bensat huoltoasemille. |
|
bluecut 10.01.2007 10:11 |
ikinä en ilman ylipainoa lähde ajamaan! |
|
temesu 10.01.2007 19:53 |
tossa tuli radiossa juttua rekoista. ihmiset sai soittaa ja kysy poliisilta eräs mies soitti sinne ja valitti ku rekat ajaa ylinopeutta niin niistä ei pääse ohi.. poliisi vastas tälle miehelle.. rekka kulkee max. 88km/h vaikka sen mittari näyttäisi 90km/h.. eikä poliisin ole tarve puuttua rekkojen ylinopeuteen niin useasti. Henkilö autoilla on se paha tapa että ohi ja eteen.. sitten hukkuu se kaasupoljin.. Tänään töissä totesin ton.. tuli uuden karhea bemu eteen ja oli kiire.. rajotus on 100 sillä tiellä.. silti ennen mäkiä mulla oli vauhtia gps:n mukaan 75 ja mäen päällä 45.. sitten kaikki ohi ja eteen hidasteleen.. Kuulin myös kun eräs henkilö ehdotti rekoille ajokieltoa pyhiksi kuten juhnnus ja joulu.. sopii mulle.. Ei tarvi ainakaan ajaa sitä helvetin lämpövoimaloiden polttoturvetta tai haketta jostain jumalan takaa.. saa nää "ammatti" henkilöautoilijat ajaa ruuat ite kauppaan ja kaikki muukin.. Onko kukaan koskaan ihmetellyt miks rekka kuskit ei oo lakossa koskaan? meitä ei lasketa lakkoon ku suomi liikkuu kumirenkailla.. ![]() |
|
temesu 10.01.2007 20:16 |
JUMALA kirjoitti: rahtarit kuulemma pahimpia pelimiehiä ![]() ![]() ![]() ![]() todellakin ollaan.. |
|
chorrus_ 10.01.2007 21:12 |
röllistiina kirjoitti: Pakko ottaa esille myös aiheeseen liittyen tämäkin: Tiedoksi näille naputtajille että ne "vitun" rekkakuskit tekee työtä sen eteen että teillä olis tavaraa kaupassa ostettavana jne jne. Ne "vitun" rekkakuskit tekee hiton pitkiä päiviä ja öitä. Siinä missä te teette sen 6-8h työpäivän, rekkakuskit paiskoo töitä 10-20h per vuorokausi!!! Näillä "vitun" rekkakuskeilla on äärettömän tiukat aikataulut yleensä joiden puitteissa on edettävä kelistä/vuodenajasta riippumatta. Jos koette ongelmana nämä rekka/kuormaautokuskit niin menkää tällaisten "vitun" rekkakuskien nokan eteen urputtamaan. Eiköhän sieltä tule selvällä suomenkielellä looginen selitys sille MIKSI REKKAKUSKIT ÄNKEVÄT KIINNI PERÄLASIIN. Ystävällisin terveisin: Rekkakuskin sisko. ![]() Hieno tiivistelmä. Kiitos! t. Ammattiautoilija.. |
|
Akantes 11.01.2007 07:15 |
röllistiina kirjoitti: eipä kestä..itse ollut mukanakin välillä ja nähnyt mitä se työ on. ![]() ![]() Eipä sitä touhua muut juuri ymmärrä kuin ne, jotka sitä työkseen tekee, tai on tekemisissä muuten niiden ihmisten kanssa. |
|
ChiEf_ 15.02.2007 18:23 |
Pikku vinkkinä edelliselle postaajalle, et kannattaa käydä kokeilee kui näppärästi se 25 metrinen pötkö kääntyy, ilman et koukkaa toisen kaistalta.. |
|
ChiEf_ 15.02.2007 19:19 Muok:15.02.2007 19:21 |
|Nennah kirjoitti: Eli ymmärsin näin: Oot menossa risteyksestä valtatielle etkä saa mennä eteen jos näät auton tulevan jossain horisontissa? Eli käytännössä sun pitää jäädä rekalla odottamaan ettet nää ketään missään lähellä kun rupeat siihen tielle tulemaan? Hohhoih.. Suomessakun nuo valtatiet eivät ole ollenkaan vilkkaita... Pitänee vissiin sit koskelonkin kohdalla ottaa se käytäntö ku tulet rautalammilta ja haluat suonenjoen tai jyväskylän suuntaan nii odottaa ettei ketään näy :D Oot vielä puolilta öin siinä risteyksessä jos teet sen ![]() Mutta toki rekkojenkin joukossa on näitä kyrpiintyneitä ihmisiä, jotka tekee sitä eteen vetämistä ihan vaan silkasta vittuilun ilosta |Nennah muokkasi viestiä 19:00 15.02.2007 ![]() Sitten tuli viel mieleen ne henkilöautot jotka ajaa rekan persiissä pitkät päällä.. niille kyl ilomielin kunhan ne ohi menee niin suosii sen ilon että vetää rekka pitkät päälle.. maistakoot omaa lääkettään -meiningillä :D [sarkasmi]Tokitoki rekkakuski oottaa... Mihinkäs sitä kiire valmiissa maailmassa... [/sarkasmi] ![]() Ja eikös ne työvalot oo sitä varten jos joku tulee pitkät päällä? ![]() ChiEf_ muokkasi viestiä 19:21 15.02.2007 |
|
temesu 16.02.2007 12:47 |
nätisti ne pitkät kyllä sammuu takana tulijalla ku lyö kaikki työvalot päälle.. eivätkä aina sen jälkeen uskalla ohittaa ku sieltä rekasta löytyy sitä valoa. Tohon risteys ja kääntymis hommaan vielä että koitas ite pysähtyä pieneen nousuun ja odottaan että kaikki autot menee.. sitten saat tilaisuuden ja renkaat vaan lyö tyhjää ku ei ole suolattu/hiekotettu sitä risteystä. Jos on niin se hiekka on penkalla ku henkilöautot sutii sen sinne.. Hyvä se on kyllä toisten puhua ku ei joudu tuolla tiellä asumaan sitä 12-24h. Jonkun tollaisen joka ei ymmärrä niin sais kyllä ottaa tonne tielle turveauton tai mettäauton kyytiin. siellä sitä hommaa ja painetta on.. |
|
ChiEf_ 16.02.2007 14:35 |
hippi420 kirjoitti: Kyllä ne samat säännöt teitä teiden ritareitakin koskee! Ei se tee mitään etuajo-oikeutta, että auto on isompi. Ai kesällä ja syksylläkin sutii sen verran ristauksessa, ettei voi pysähtyy ? Hommatkaa hiukka paremmat renkaat. Kyllä se syksylläkin osaa liukasta olla.. Ja toisekseen kun se 420 Hv/ 60 000 kg kiihtyy hiukkasen eri tavalla 0-80 kun isin 100 hp / 1000 kg bemari... Sit jos pysähtyy risteykseen, ni kuitenki itketään ku se matelee tuossa edessä... Eli siis ymmärrystä peliin molemminpuolin, ni eiköhän se siilä suju. ![]() |
|
Antenni| 16.02.2007 19:56 |
ammattikuskina sanoisin tähän että menkää amatöörit kotiin |
|
ChiEf_ 16.02.2007 20:05 |
Antenni| kirjoitti: ammattikuskina sanoisin tähän että menkää amatöörit kotiin Erittäin hyvin sanottu sielä takana.. ![]() |
|
Antenni| 16.02.2007 20:30 |
no voiko sitä asiaa tyhjentävämmin sanoa :D |
|
Shreg 17.02.2007 10:08 |
emu^ kirjoitti: hauskinta on ajaa jossain tiellä alinopeutta missä rekkakuski ei pääse ohittaa :D jos lähteeki ni pitää antaa kaasua..sama myös taksikuskeille äärimmäisen hauskaa :D kerran yks lähti jahtaamaan en tiiä mitä suunnitteli? :D ois pitäny pysähtyy ja pistää kaasut lärvii ni sen ilta vasta oiski pelastunu :D En kyllä leikkisi hengelläni tuollalailla. |
|
ChiEf_ 17.02.2007 10:40 |
emu^ kirjoitti: hauskinta on ajaa jossain tiellä alinopeutta missä rekkakuski ei pääse ohittaa :D jos lähteeki ni pitää antaa kaasua..sama myös taksikuskeille äärimmäisen hauskaa :D kerran yks lähti jahtaamaan en tiiä mitä suunnitteli? :D ois pitäny pysähtyy ja pistää kaasut lärvii ni sen ilta vasta oiski pelastunu :D Et oo tosissas... |
|
ChiEf_ 17.02.2007 12:17 Muok:17.02.2007 12:23 |
hippi420 kirjoitti: Täysin totta, mutta tämä vilkkaasti liikennöidyillä teillä. Ei lähestulkoon tyhjillä. Eli jos joku omasta virheestään johtuen, vaikkapa sairaskohtaus on aiheuttamassa onnettomuutta lähes tyhjällä tiellä, ja sinun käytöksesi voi sen estää, annat sen siis tapahtua, koska tiedät varmasti että ko. kuljettaja on vain vittumainen k*sipää? Tämä siis liityen tuohon kommenttiisi järjen käytöstä erilaisilla tieosuuksilla... Ehkä hiukka kärjistettyä, mut antaa mennä vaa.. ChiEf_ muokkasi viestiä 12:22 17.02.2007 |
|
ChiEf_ 17.02.2007 12:40 |
Ihan rehellisesti sanoppa montako kertaa olet rekan takia joutunut valtatietä ajaessasi pysähtymään, nimenomaan jos risteyksestä joku on tullut eteen? |
|
tohvILO 17.02.2007 14:02 |
Lisättäköön vielä, että Suomessa ei ole sellaista lakia, että se jolla on isoin kameli menee ensin. Se on täyttä välinpitämättömyyttä muita kohtaan tunkea sitä rekkaa liian pieneen väliin. Se, että on kiireellinen aikataulu ei todellakaan tarkoita sitä, että olisi etuajo-oikeus. Muistaakseni ihan ammattikoulun/autokoulun penkillä opetetaan että pienempi auto väistää, mm. kapealla tiellä kuin liikenteessäkin. Ei sitä ole aikaa odottaa jokaista autoa jossain risteyksessä jollei mahdu kääntymään. |
|
ChiEf_ 17.02.2007 18:23 |
Totta kai kaikki tekee virheitä, tunnustan, myös virheisiin syyllistynyt. Mut edelleen kannattaa pitää mielessä se et tuunko mä sun työpaikalle räyhäämään ja leikkimään? |
|
temesu 18.02.2007 22:03 Muok:18.02.2007 22:28 |
hauskinta on ajaa jossain tiellä alinopeutta missä rekkakuski ei pääse ohittaa :D jos lähteeki ni pitää antaa kaasua..sama myös taksikuskeille äärimmäisen hauskaa :D kerran yks lähti jahtaamaan en tiiä mitä suunnitteli? :D ois pitäny pysähtyy ja pistää kaasut lärvii ni sen ilta vasta oiski pelastunu :D Toi vois olla kivaa myös tolla 25,25m pitkällä ja 60t painavalla ku sä tuut taakse.. ku koitat ohi niin vois heitää kärryn perää vähän sivulle korjaus liikkeellä ja kiilata sut ojaan.. onko sitten hienoa näin talvella ku tulee mäki eteen ja rekka ei saa vauhtia siihen ku oot hidastellut edessä. se 25,25m ja 60t yhdistelmä ottaa täydestä vauhdista peräsmäen ja menee mettään. menee tuhansien eurojen auto ja lasti romuks. Siellä voi olla se sun uus hieno wunder että autos ei haise niin pahasti siellä itselleen.. Kaikki ei ole mukavia ku saa kiinni tollaisen pellen.. muista sulla on rekkari autossa.. tollaisen pelleilyn takia vois soittaa poliisille ja sanoa että oot kännissä.. aika pian vilkuu valoo sun takana ja oot sivussa.. Sitten siitä ohittamisesta motarilla.. on se pakko joskus ohittaa toinen tuolla tiellä. toisella on lastaus/purku aika vaikka klo23 ja on 6h etuajassa niin se ajaa yleensä 75-80km/h.. Toinen rekka koittaa ottaa aikataulua kiinni ja ajaa 82-85km/h.. molemmat lähtee pieneen mäkeen rullaan että kulutus olis 0 l/100km eikä 47 l/100km.. Mä ite ajan sen verran hyödyllistä tavaraa monien muiden lisäksi että ei kannata katkaista ketjua. Mut ku saatte mettään niin voi yllättäen loppua lahdesta, forssasta, valkeakoskelta ja porista lämminvesi.. mä monen muun kuskin kanssa tehdään se mitä te ette ikinä uskois meidän tekevän. Meillä ei oo mikään ihana palkka eikä työaika. enemmänkin olis kirjoitettavaa ja tulee oleen ku ei noi ihmiset tajua kuinka arkalunteisella asialla kuljemme.. varsin niiden valittavien asioilla.. temesu muokkasi viestiä 22:22 18.02.2007 |
|
temesu 18.02.2007 22:27 |
hippi420 kirjoitti: Vitut se niiden rekkakuskien vika ole se perässä roikkuminen tieosuuksilla vaan näiden tieliikenneministerien whatever oikea nimike onkaan, jotka kylvävät näitä pönttöjä ympäri Suomea, jotka taas räpsivät kuvia, jos ajaa vähän lujempaa. Jos niitä saatanan pönttöjä ei alkas oleen joka tieosuudella ni ei tasan tarkkaan olis ykskään rekka koskaan perässä. olis perässä.. ne kun antaa 10km/h anteeksi mittari virheiden takia.. eli voit ajaa 90km/h mutta en silti suosittele.. en oo koskaan painanut jarrua pöntöön vaikka mittari näyttää 85km/h.. |
|
temesu 18.02.2007 23:31 |
Tässä ku on katsellut, lukennut ja kirjoitellut niin olen huomannut yhden asian.. moni sanoo olevansa ammattikuski.. Mikä on ammatti kuski? Ite en ainakaan ole vaikka kilometrejä on paljon ja työtunteja.. Esim. mun faija on ajannut 22 vuotta yhdistelmää ammatikseen niin euroopassa kuin suomessa.. siltikään ei sano olevansa ammattikuski.. tekee se ammattikuskiksi jos käy jonkun kurssin ja saa paperin käteen? jos tekee niin mä olen sitten niiden mielestä ammattilainen.. Mitä en kyllä tuu ikinä oleen.. ehkä kokennut kuski mutta en ammattilainen.. |
|
temesu 18.02.2007 23:35 |
hippi420 kirjoitti: temesu kirjoitti: hippi420 kirjoitti: Vitut se niiden rekkakuskien vika ole se perässä roikkuminen tieosuuksilla vaan näiden tieliikenneministerien whatever oikea nimike onkaan, jotka kylvävät näitä pönttöjä ympäri Suomea, jotka taas räpsivät kuvia, jos ajaa vähän lujempaa. Jos niitä saatanan pönttöjä ei alkas oleen joka tieosuudella ni ei tasan tarkkaan olis ykskään rekka koskaan perässä. olis perässä.. ne kun antaa 10km/h anteeksi mittari virheiden takia.. eli voit ajaa 90km/h mutta en silti suosittele.. en oo koskaan painanut jarrua pöntöön vaikka mittari näyttää 85km/h.. Jos niit pönttöi ei olis ni mittari näyttäs yli 100 reilusti eli ei olisi. En oo lappui saanu, mut ei niihin uskalla 100 enempää pudotella 80 alueella ja sillon niit rekkoja saattaa, joskus harvoin tulla perään roikkumaankin. Hei mä haluun nähdä rekan mikä kulkee sen 100km/h ilman alamäkeä.. niissä on rajoitin mikä estää polttoaineen syötön kun vauhti tulee 88km/h.. kyllä rajoittimen voi ohittaa mutta miten selität poliisille ku ajat tutkaan 100 ja kiekossa on lukemat 100?? en mä ainakaan keksis mitään hyvää selitystä.. |
|
temesu 19.02.2007 21:55 |
Kuinka moni näistä mussuttajista ja valittajista uskaltaa mennä sanoon mielipiteen suoraan päin rekkakuskin naamaa? Voi olla että ei kukaan uskalla mennä tosta noin vaan... Hienosti kämmäs yks henkilöauto tänään pyhtäällä.. ei sitä rekkaa kannata aina seurata.. ![]() |
|
temesu 19.02.2007 22:10 |
Kyllä poliisille voi sanoa asiat suoraan päin naamaa ilman lappua tai selvittelyä.. sä et vaan osaa.. ala ajaan rekkaa niin opit sen tavan.. Tuu sanoon päin näköä.. ei fyysinen väkivalta ratkaise mitään.. henkinen enemmän.. |
|
CosmicOoze 19.02.2007 23:40 |
Luin suurimman osan kommenteista, enkä pahoinvoinnin takia pystynyt enää jatkamaan. Onko suomalaiset oikeasti niin saatanan jäykkää kansaa, ettei pieni joustavuus liikenteessä onnistu. Kaikkien rakastamia esimerkkejä. Talvi. Rekka ajaa jäistä mäkeä ylös. Valot alkavat vaihtua punaisille. On ruuhka-aika. Mikä on järkevin ratkaisu? 1. Pysähtyä 2. Yrittää hiljentämällä pitää rekka/kuorkki liikkeessä, kunnes vihreät syttyvät 3. Antaa paukkua punaisia päin jos ei vaaraa aiheudu. Ainakaan ei ensimmäinen. Voi muita autoilijoita ketuttaa jos rekka ajaa vanhoilla vihreillä, taikka punaisilla. Mutta ainakaan auto ei valu mäkeä alas rytäten 15-henkilöautoa, 3 mummoa ja 2 siiliä. Joustakaa ihmiset helkkari. Ei se myöskään elämää kaada jos se rahtari "varastaa" puoli metriä kaistaasi sinut estäen. |
|
temesu 02.04.2007 21:13 |
Tänään lahdessa sellainen toyota camry koitti kiilata mut tieltä.. itellä kuitenkin kokonais massa 62 850kg(ylikuorma).. Koitti ohittaa mut 4 kaista tiellä 70 aluella ku juoksin mäkeen.. en antanut tietä ku oli vihree alto ja ruuhka aika.. tää pelle päätti yrittää tunkea vaan.. tuumaakaan en antanut perikseni.. siinä vaiheessa se camry paino jarrua ku huomas että mä en jarruta.. Toi on kyllä väärin toimittu isolla autolla mutta kyllä sitä sais autoilijat tajuta myös että ei kannata jättää viime tippaan ohitusta.. |
|
temesu 03.04.2007 16:38 |
Se on hyvä että uskallat urputtaa.. harva uskaltais.. en oo ite mikään niin raavas mutta silti ei oo kukaan tullut mussuttaan päin naamaa mun ajotyylistä.. |
|
mirGasmi 21.08.2007 02:59 Muok:21.08.2007 03:01 |
Huhhuh, mitä juttua... mutta joo, muakin kyllä ärsyttää todella kun rekka roikkuu perseessä kiinni. Oon monesti kironnu autossa itekseni sitä, että mitä jos hirvi hyppää eteen? Tottakai mä painan jarrun pohjaan, mutta jollain satasen alueella ei ole varmaa että auto pysähtyy ennen sitä elukkaa. Kun rekka ajaa perseessä kiinni, se tulee auttamatta päälle, koska jarrutusmatkat on helvetisti pitempiä kuin henkilöautolla, vaikka rekkakuskin refleksit saattavatkin toimia nopeammin kuin minun. Eli siinä vaiheessa on hirvi nokkapellillä ja rekka päällä. Varmaan helvetin hieno tunne. Kyllä ainakin oon huomannu tota Hämeenlinnan ja Ypäjän väliä ajaessani, eli melkein koko matka 10-tietä, että todella moni rekkakuski ajaa yli rajottimen. Vaikka kuinka saatana ajan varmasti sitä satasta, niin aina on se rekka siellä perseessä. En tiiä kuvittelenko vaan, vai onko tä ihan oikeesti 10-tien ongelma. Ja joo joo, arvostan rekkakuskeja kyllä, ne tekee hienoo työtä ja maailma luultavasti pyöris aika huonosti ilman niitä. Mutta silti. Okei joo te tarviitte vauhtia ennen sitä mäkee, mutta moni rekkakuski tuntee hyvin reittinsä, joten eikö sitä voi sitten ottaa ajoissa ennen mäkee sitä hajurakoo siihen henkilöautoon, jos mahdollista...? Tiedän että aina ei ole, mutta aina ei voi voittaa... mirGasmi muokkasi viestiä 03:01 21.08.2007 |
|
L4te 18.02.2008 19:01 |
temesu kirjoitti: hauskinta on ajaa jossain tiellä alinopeutta missä rekkakuski ei pääse ohittaa :D jos lähteeki ni pitää antaa kaasua..sama myös taksikuskeille äärimmäisen hauskaa :D kerran yks lähti jahtaamaan en tiiä mitä suunnitteli? :D ois pitäny pysähtyy ja pistää kaasut lärvii ni sen ilta vasta oiski pelastunu :D Toi vois olla kivaa myös tolla 25,25m pitkällä ja 60t painavalla ku sä tuut taakse.. ku koitat ohi niin vois heitää kärryn perää vähän sivulle korjaus liikkeellä ja kiilata sut ojaan.. onko sitten hienoa näin talvella ku tulee mäki eteen ja rekka ei saa vauhtia siihen ku oot hidastellut edessä. se 25,25m ja 60t yhdistelmä ottaa täydestä vauhdista peräsmäen ja menee mettään. menee tuhansien eurojen auto ja lasti romuks. Siellä voi olla se sun uus hieno wunder että autos ei haise niin pahasti siellä itselleen.. Kaikki ei ole mukavia ku saa kiinni tollaisen pellen.. muista sulla on rekkari autossa.. tollaisen pelleilyn takia vois soittaa poliisille ja sanoa että oot kännissä.. aika pian vilkuu valoo sun takana ja oot sivussa.. Sitten siitä ohittamisesta motarilla.. on se pakko joskus ohittaa toinen tuolla tiellä. toisella on lastaus/purku aika vaikka klo23 ja on 6h etuajassa niin se ajaa yleensä 75-80km/h.. Toinen rekka koittaa ottaa aikataulua kiinni ja ajaa 82-85km/h.. molemmat lähtee pieneen mäkeen rullaan että kulutus olis 0 l/100km eikä 47 l/100km.. Mä ite ajan sen verran hyödyllistä tavaraa monien muiden lisäksi että ei kannata katkaista ketjua. Mut ku saatte mettään niin voi yllättäen loppua lahdesta, forssasta, valkeakoskelta ja porista lämminvesi.. mä monen muun kuskin kanssa tehdään se mitä te ette ikinä uskois meidän tekevän. Meillä ei oo mikään ihana palkka eikä työaika. enemmänkin olis kirjoitettavaa ja tulee oleen ku ei noi ihmiset tajua kuinka arkalunteisella asialla kuljemme.. varsin niiden valittavien asioilla.. temesu muokkasi viestiä 22:22 18.02.2007 Tohon meillä ei oo mikään ihana palkka eikä työaika. Yks lause "Rakkaudesta lajiin" :) |
|
temesu 19.02.2008 13:58 |
mirGasmi kirjoitti: Huhhuh, mitä juttua... mutta joo, muakin kyllä ärsyttää todella kun rekka roikkuu perseessä kiinni. Oon monesti kironnu autossa itekseni sitä, että mitä jos hirvi hyppää eteen? Tottakai mä painan jarrun pohjaan, mutta jollain satasen alueella ei ole varmaa että auto pysähtyy ennen sitä elukkaa. Kun rekka ajaa perseessä kiinni, se tulee auttamatta päälle, koska jarrutusmatkat on helvetisti pitempiä kuin henkilöautolla, vaikka rekkakuskin refleksit saattavatkin toimia nopeammin kuin minun. Eli siinä vaiheessa on hirvi nokkapellillä ja rekka päällä. Varmaan helvetin hieno tunne. Kyllä ainakin oon huomannu tota Hämeenlinnan ja Ypäjän väliä ajaessani, eli melkein koko matka 10-tietä, että todella moni rekkakuski ajaa yli rajottimen. Vaikka kuinka saatana ajan varmasti sitä satasta, niin aina on se rekka siellä perseessä. En tiiä kuvittelenko vaan, vai onko tä ihan oikeesti 10-tien ongelma. Ja joo joo, arvostan rekkakuskeja kyllä, ne tekee hienoo työtä ja maailma luultavasti pyöris aika huonosti ilman niitä. Mutta silti. Okei joo te tarviitte vauhtia ennen sitä mäkee, mutta moni rekkakuski tuntee hyvin reittinsä, joten eikö sitä voi sitten ottaa ajoissa ennen mäkee sitä hajurakoo siihen henkilöautoon, jos mahdollista...? Tiedän että aina ei ole, mutta aina ei voi voittaa... mirGasmi muokkasi viestiä 03:01 21.08.2007 Kannattais mennä tarkistaan sen sun mittaris. Oletko tietoinen että auton mittarit säädetään näyttämään jo uutena 5-9km/h enemmän kuin todellinen vauhti? sitten ku ei siellä alla ole kuitenkaan niitä renkaita ku tehtaalla on suunniteltu. se tekee mittari virhettä lisää. Ennemmin vois kysyä että onko kaikilla teillä sama ongelma kuin 10-tiellä. Henkilöautoilijat pelkää ajaa eteen päin? jos sua pelottaa se rekka siellä takana niin anna sen mennä ohi. Nykyisistä rekoista ei niin vaan ohiteta rajoitinta. se on säädetty merkistä riippuen 90-88km/h. esim. Scaniasta lähtee vilkut ja kääntyvät rappuset ku ottaa rajottimen sulakkeen pois. Mutta kuka sitä alkaa repimään ku siitä saa muutaman sakon kiinni jäädessä. esim. ajoneuvokohtainen ylinopeus ja tiekohtainen ylinopeus. |
|
mirGasmi 21.02.2008 01:11 |
Kuten oon kirjottanu, että olen ajanut varmasti satasta, niin sillon myös olen kyl ajanut sitä satasta, ellen ylikin. Oon kyllä hyvinkin tietonen siitä, että mun koslan mittari heittää n. 9km tunnissa, sen verran monen nopeusnäytön ohi oon huristellu kyllä ja oon tiennyt sen jo sillon kun ostin kyseisen auton, koska ostin sen omalta mutsiltani. Rekat harvoin lähtee edes ohi, vaikka oliskin tilaa mennä ja ehtis hyvin. Just tänään tossa yhdentoista pintaan jouduin ottaa vauhtia 120km/h ennenku sain sen rekan pois persiistä. Rekkakuskit ottaa mua siinä mielessä aivoon, että niiden mielestä me pelkällä henkilöautolla ajavat ollaan jotenkin alempana kun ne, ihan vittu yhtälailla me tarvitaan tilaa ja meitä pitää kunnioittaa liikenteessä. Ja sitten on turha lässyttää taas että mä en tiedä millaista on ajaa esim. täyspitkää yhdistelmää, ku todellakin tiedän. Monet kerrat oon ollu kyydissä kun sedällä on oma firma ja entinen poikaystäväkin ajoi työkseen yhdistelmää, mutta niimpä oon minäkin ajanut. Tyhjänä tosin, kun pelkällä kuorma-auto kortilla ei saa ajaa yhdistelmää jossa on yhtään tavaraa mukana. Tiedän kyllä varsin hyvin, että ne on hitaita masiinoita ja että ne tarvii aikaa kiihdytykseen sun muuhun, mutta en edes lastattua hevosautoa ajaessani KERTAAKAAN ajanut kenenkään perseessä kiinni, jätin AINA turvavälin. Se ei ole niin vaikeeta kun pitää koko ajan sen välin eikä tingi siitä. Jos auto hyytyy mäkeen vauhdin puutteen vuoks, niin sit vittu hyytyy, sille ei vaan voi mitään. Alkaa mennä hermot tällaseen ininään. Seuraavaks tulee ihan varmaan sellasta tekstiä että en muka tietäis yhtään mistään mitään, ku mähän oon vaan tyttö niin enhän mä voi ymmärtää mitään rekkojen päälle... juupajuu... |
|
Lehtine 24.04.2008 03:07 |
Ensteks mun mielestä tarttis autokoulussa olla pakollisena isolla autolla ajoa, vaikka ajais pelkän henkilöautokortin. Tyhjälle kentälle ajamaan tunniks yhdistelmällä. Luulis sit edes vähän tietävän ison auton tilan tarvetta. Toiseks jos yhdistelmä roikkuu peräs niin ajan suosiol tien sivuu ja päästän ohi. Koska jos on niin kiire etten kerkeä päästämään niin nopeus on myös sellainen ettei "rekat" roiku perässä. Ja miettikää kuinka urvallista on ajaa "ison auton" perässä pitäen sopivaa turvaväliä(väh.50m), jos esim. hirvi tulee tielle oma auto pysähtyy todella paljon nopeammin kuin yhdistelmä tai pelkkä "veturi". |
|
Jape_ 17.07.2008 02:06 |
No rekkakuskill on pikkusen erillaine vehe allan ku henkilöautokuskeill ja rekka painaa 51 kertaa henkilöautoo enemmän, eli jarrutusmatkat on pidempiä ja Ajokilometrejä kertyy reilusti enemmän kuin henkilöautolle. Ei taitas moni henkilöautokuski ajaa rekka lastauslaituriin niiku Rekkamies. |
|
|
© Kuvake.net 2004-2025.![]()
Linkkivinkit