Ota 20 ilmaiskierrosta

Ei omaa rahaa, ei riskiä


Auton pitää vetää TAKAPÄÄSTÄ!

Nimi:
Auton pitää vetää TAKAPÄÄSTÄ!
Kuvaus
eihän se auto oo jos pelkästään etupyörät vetävät... poikkeuksena OPEL josta ei autoa saa mitenkään :D http://www.youtube.com/watch?v=TH4SUnsaCKI
Kategoria:
Elämänkatsomus
Perustettu:
03.10.2006
Jäseniä:
64

Auton pitää vetää TAKAPÄÄSTÄ! -

miksi etuveto keksittiin ??

Lisää kirjanmerkki » Keskustelut » yleinen » miksi etuveto keksittiin ??

Kirjoittaja

miksi etuveto keksittiin ??

turok3
14.11.2006 21:14

turok3


minkä ihmeen takia joku on keksinyt etuvetoauton 0
en minä siitä muuta hyvää löydä kun että talvella pääsee hiukan paremmin liikkeelle ja että eihän sitä NELIVETOA muuten olis saatu aikaan.. 0

nugge
14.11.2006 23:55

nugge


takaveto vaan syö liian paljon tehoa jos ajatellaan ekonoomisesti.

Saat paljon pienemmän kulutukset etuvetolla.

Neliveto sit periaattees syö eniten tehoja.

Tosin onhan se takaveto kiva kun voi talvella vetää lintassa ja kesällä polttaa gummia.
Mut onko siitä tosiaan minkäänlaista hyötyä?

turok3
15.11.2006 06:05
Muok:15.11.2006 06:10

turok3


JUMALA kirjoitti:
takavetoset ihan paskoja talvella,kaverilla oli viritetty ascona ja mä vedin ruppasella fiatilla sitä yks nolla..sit ostin pajeron ja vein 10-0 0

no asiahan ei todellakaan oo niin että tässä mistään lähtemisestä on kysymys vaan siitä hauskuudesta nimenomaan. minulle ei tavikelissä oo paskankaan väliä mitenkä auto lähtee vaan että mitenkä perkeleen hauska sillä voi olla kikkailla..

ei se talvella se teho ratkase niinkään vaan se pito... ja kun on kone vetävien pyörien päällä niin kai se lähtee.

ja sitäpaitsi ihme ettei ne opelin pellit karissu siihen matkalle
0
onhan se niin että:
Ingman saa maidon maistumaan, ja opel muovin ruostumaan 0

turok3
15.11.2006 06:17

turok3


nugge kirjoitti:
takaveto vaan syö liian paljon tehoa jos ajatellaan ekonoomisesti.

Saat paljon pienemmän kulutukset etuvetolla.

Neliveto sit periaattees syö eniten tehoja.

Tosin onhan se takaveto kiva kun voi talvella vetää lintassa ja kesällä polttaa gummia.
Mut onko siitä tosiaan minkäänlaista hyötyä?


Siinä on se mahdoton hauskuus... 0 ja näissä hommissa ei rueta sitä kulutusta miettimään..
ja se on totta että se etuveto se loppupeleissä ne tehot hävittää siihen tien pintaan.. 00

nugge
15.11.2006 13:06

nugge


turok3 kirjoitti:
nugge kirjoitti:
takaveto vaan syö liian paljon tehoa jos ajatellaan ekonoomisesti.

Saat paljon pienemmän kulutukset etuvetolla.

Neliveto sit periaattees syö eniten tehoja.

Tosin onhan se takaveto kiva kun voi talvella vetää lintassa ja kesällä polttaa gummia.
Mut onko siitä tosiaan minkäänlaista hyötyä?


Siinä on se mahdoton hauskuus... 0 ja näissä hommissa ei rueta sitä kulutusta miettimään..
ja se on totta että se etuveto se loppupeleissä ne tehot hävittää siihen tien pintaan.. 00

Vähän suhteellista.

Mut kyl mä vein aika 1-0 GSI16V Kadetilla BMW325 ja sellaset mis nyt kuulema on se 200hv ja päläpälä.
Ja mul oli kadetis penkitetty 180hp. hyvi ne jäi taustapeiliin roikkuu...

Jos etuvetosel ei saa muuta aikaan ku kuminpolttoo niin ei osaa ajaa. piste. :D

Tipsu
15.11.2006 14:59

Tipsu


nugge kirjoitti:
turok3 kirjoitti:
nugge kirjoitti:
takaveto vaan syö liian paljon tehoa jos ajatellaan ekonoomisesti.

Saat paljon pienemmän kulutukset etuvetolla.

Neliveto sit periaattees syö eniten tehoja.

Tosin onhan se takaveto kiva kun voi talvella vetää lintassa ja kesällä polttaa gummia.
Mut onko siitä tosiaan minkäänlaista hyötyä?


Siinä on se mahdoton hauskuus... 0 ja näissä hommissa ei rueta sitä kulutusta miettimään..
ja se on totta että se etuveto se loppupeleissä ne tehot hävittää siihen tien pintaan.. 00

Vähän suhteellista.

Mut kyl mä vein aika 1-0 GSI16V Kadetilla BMW325 ja sellaset mis nyt kuulema on se 200hv ja päläpälä.
Ja mul oli kadetis penkitetty 180hp. hyvi ne jäi taustapeiliin roikkuu...

Jos etuvetosel ei saa muuta aikaan ku kuminpolttoo niin ei osaa ajaa. piste. :D

tuliko mieleen et autoilla on noin 300kg painoeroa...

turok3
15.11.2006 19:44

turok3


mw kirjoitti:
No onhan se tietty se hyvän kuskin taitojen luuleminen aika vaarallista. Siksi kannattaakin tietää olevansa hyvä kuski eikä luulla :D Mielestäni isompi riski ovat silti vanhukset joilla refleksit ja muut elintoiminnat ovat huonontuneet. En tietääkseni väittänyt että vipua pitää nykiä jokapaikassa? Eihän niitä sekään tietysti kiinnosta tuskin paskanvertaa puskeeko auto vai ei. Tavallisissa vähän rivakammissa kiihdytyksissäkin kyllä vaikka risteyksestä 100alueellekkin ne renkaat lyö tyhjää, että sitä tietääkseni voi ajaa muuallakin kuin jossain parkkipaikalla. Jos jatketaan tuota rautalangasta vääntämistä niin en tietääkseni väittänyt niinkään että heitä se sutiminen kiinnostaa? sitten voi samalla miettiä että onko sinun järkeä ikinä ostaa seth tehokasta autoa jos et ikinä hyödynnä tehoja tavallista nopeammalla kiihdytyksellä esimerkiksi? joten pysy vaan niissä "ei isin" 1.3 litran rivinelos nissaneissa. Voisit myös samalla kertoa että miksi autoissa sitten ei ole vaikka enemmän vääntöä kun sehän vaikuttaa kans alentavasti polttoaineen kulutukseen?


mw muokkasi viestiä 15:22 15.11.2006


Täyttä asiaa 0

sosasics
23.11.2006 17:45

sosasics


No, jos se etuveto on niin helvetin hyvä keksintö, niin miksi F-1 autot eivät ole etuvetoisia?

Eihän yksikään laatu-automerkki (Porshe, BMW, MB, Maserati...listaa vois jatkaa vielä pitkään) käytä etuvetoa! Totuus on, että parhaat ajo-ominaisuudet saadaan takavedolla ja tehoista tinkimättä.

Raibenski
23.11.2006 23:24
Muok:23.11.2006 23:26

Raibenski


kysymykseen on vaikee vastata mut helppo keksiä semmonen asia mikä on edelläkävijä... Diesel Mersu :D
uusissa pienet päästöt paljon vääntöä jne jne.. ja jos joku jtn opienhiukkasia rupee miettiin niin uudet diisselit on sen verran luontoystävällisempiä että huh.. bensa vehkeissä isommat päästöt
Raibenski muokkasi viestiä 23:24 23.11.2006

turok3
24.11.2006 17:31

turok3


emu^ kirjoitti:
mitä vikaa etuvetoses?
itsekin ajelen nykyään takavetosella mut kyl se etuveto kelpas hyvin..täällä kirjottaneillakaan tuskin yhelläkään on sitä tehoa niin paljoa et vetotapa vaikuttais vittuakaan :D

emu^ muokkasi viestiä 10:55 24.11.2006
ja sen puolee vanha fiiatti jossa rupes olee tehoa jo (yli 250hv parhaillaan) sutiminen oli haitaks mut silti jokainen bemari/nelikkoaudi/subaru tjsp joka onneaan koitti jäi tulee koska niissä voimaa yksinkertasesti ei ollut riittävästi.ja tehokas auto kiihtyy sutienkin riittoisasti.

ensinnäkään sillä ei ole paskankaan väliä että mitenkä se etuvetopaska lähtee... ei kiinnosta tippaakaan, mutta se takavetoisen tuoma hauskuus ja ajamisen hurma...se se on jotakin 0

turok3
24.11.2006 18:48

turok3


pallooo kirjoitti:
Idiootti..

kuin myös 0

Slouppi
24.11.2006 19:38

Slouppi


Helvetti mitä juustoilua :D

nomad667
24.11.2006 22:34

nomad667


jos etuveto ois se juttu niin F1 ja wrc autot olis etuvetosia kun niissä ei kuitenkaan tingitä mistään ja jos etuveto olis mukavempi niin kuin jotkut väsyneemmät kuskit haluaa niin rolssit ja bentleyt jne. olis luonnollisestikkin etuvetosia... kun ei niissäkään paljon mistään tingitä. Jos tuo ei o fakta niin kai se on sit jotain aivan muuta. Tosin oon kyllä nähny etuvetosen prätkänkin mut minusta tuntuu että minu busa saattas lipasta tyhjää etuvetosena0

Antenni|
13.12.2007 08:35

Antenni|


vajaavetoset on turhia

Jone-Setä
27.12.2007 17:32

Jone-Setä


Pistipä väh silmään tuolla ylempänä kun joku kehui olevansa hyvä kuski.....tilastojen mukaan kaikista suurimman riskin liikenteessä aiheuttaa juuri kortin saaneet nuoret jotka luulevat olevansa maailma parhaimpia kuskeja. Kokemattoman kuljettajan käsissä tehokas takavetoinen auto on todellinen itsemurhakoppi.

Mitä tuohon etuveto vs takaveto hommaan tulee niin hyvin rakennetulla etuvetoisella pärjää siinä missä takavedollakin.......jos tietää mitä tekee...

Kaikenlisäks tällänen kinastelu on ihan naurettavaa. Ajakoon kukin sellaisella autolla mistä tykkää. :)
Laitetaan nyt vaan niitä jäitä hattuihin ja vedetään ne hernemaissipaprikat pois sieltä nenistä. ;)

Ai niin itse ajan tällähetkellä kytkettävällä nelivedolla joka muuttuu takavedosta nelivedoksi napinpainalluksella. Pitää kyllä sanoa että ekoilla liukkailla sai olla hieman varovainen kun perä tuntui olevan todella kevyt. En ollut ajanut takavetoisella autolla varmaan viiteen vuoteen.

häppäli
08.03.2009 12:52

häppäli


Niinpä, etuvedolla on omat hyötynsä, mutta mitä sen huoltamiseen ja korjaamiseen tulee, niin se on huomattavasti vaikeampaa ja hankalampaa kuin takapotkuisessa. Itselläni on ollut muutama etuvetoauto ja täytyy sanoa että en tykännä yhtään, joten pysyttelen tästä lähtien vain takavetoisissa. Talviajossa takapotkulla pärjää aivan hyvin kun osaa suhtautua kelioloihin ja käyttää hyvälaatuisia nastarenkaita. Kitkoja olen kokeillut ja ei niillä tee mitään kun asustelen täällä syrjäkylillä ja toisinaan tiet on täällä aivan peilijäätä. Itsekin nautin talviliukkailla kun saa työntää kurviin kahva edellä ja tehdä "piruettejä" ja taitoa on kertynyt jo niin paljon että en ole kolaroinut kertaakaan kikkaillessani.