Bilistelijä 24/7 ;)

Nimi:
Bilistelijä 24/7 ;)
Kuvaus
Kaikille jotka rakastaa ajelua ja vetää hullua rallii kaupungilla volat kaakossa :D Tämä yhteisö käy kaikenlaisilla ajajille :)
Kategoria:
Harrastukset
Perustettu:
15.01.2007
Jäseniä:
10

Bilistelijä 24/7 ;) -

Oletko saanut huomautuksia, sakkoja tms? rallia ajellessasi?

Lisää kirjanmerkki » Keskustelut » Autot :) » Oletko saanut huomautuksia, sakkoja tms? rallia ajellessasi?

Kirjoittaja

Oletko saanut huomautuksia, sakkoja tms? rallia ajellessasi?

Salminen
16.01.2007 11:08
Muok:16.01.2007 11:10

Salminen


Vai että rallia.

Ylinopeus on ajotaidon puutetta. Siinä ei vaaranna ainoastaan omaansa vaan myös muiden hengen. Ei respektiä. 0

Salminen muokkasi viestiä 11:08 16.01.2007

EDIT: Sori, meinasi mennä offtopiciksi. Ylinopeussakkoja ei ole tullut, parkkisakkoja muutama. Kerran on poliisi pysäyttänyt ja silloinkin vain katsoakseen, onko turvavyö kiinni. Oli se.

Miikkuli^
16.01.2007 14:21
Muok:17.01.2007 00:02

Miikkuli^


mut pysäytettiin hämeenkadulla kun ajelin vahingos ilman valoja.. :) oli pirun komeen näkösiä poliiseja ;)ja tossa syksyllä pysäytettiin ku meni vähän pitkäks yhes rampil ku oli muuta tekemistä.. 00ja sit ei ollu noi turvavyöt kiinni niin niist ne sit sano.. ei ihmeellisempii -vielä! 0

Miikkuli^ muokkasi viestiä 00:01 17.01.2007

Salminen
17.01.2007 08:56

Salminen


mw kirjoitti:
Väärin se on nopeusrajoituksista piittaamattomuutta. Aika alue kohtaista se vaarantaminen on. Ja uskaltaisin väittää että näillä jotka ajaa paljon ylinopeutta on parempi tilanteiden hallinta kuin niillä jotka eivät aja (juuri lainkaan) ylinopeutta. Järkeähän siinä ylinopeuden ajamisessakin saa käyttää ottaen huomioon keliolosuhteet jne. Mutta jos esimerkiksi ajat 160km/h motarilla niin ei siinä nyt jollain uudella autolla juuri vaaranna ketään sen enempää kuin 120km/h nopeudessa.
Jos on ajanut vasta muutaman vuoden, ei välttämättä tule ajatelleeksi että ne nopeusrajoitukset on olemassa hyvästä syystä. Liikenteessä on muitakin huomioon otettavia tekijöitä kuin se oma auto. Hyvänä esimerkkinä risteykset, joista tulija ei helposti huomaa kohti tulevan auton ajavan ylinopeutta eikä osaa reagoida siihen.

Nuoret kuljettajat aiheuttavat prosentuaalisesti eniten onnettomuuksia. Liiallisen uskon omiin ajotaitoihin lisäksi vakava riski on olettamus, että liikenteen sujuvuus ja turvallisuus on ainoastaan omista tekemisistä kiinni. Muutkin töppäilevät liikenteessä ja ylinopeus tarkoittaa pienempää aikaa reagoida - joskus olematonta.

Salminen
17.01.2007 11:55

Salminen


hippi420 kirjoitti:
Ei siinä ole mitään eroa, jos ajaa uudella autolla 200km/h moottoritietä siihen verrattaessa, että päästelee 120km/h kesällä. Matka vain taittuu nopeammin. Se on toki järjetöntä päästellä taajamassa yli 100km/h nopeuksia siellä, kun pellin eteen saattaa hyppiä skidejä, tai deekuja ja se onkin sitten vähän pahempi juttu. Mitä noihin risteyksiin tulee niin tasan tarkkaan kyllä näkee, jos sieltä joku auto tulee vauhdikkaammin ja kyllähän siinä autossa aina jarrut on olemassa, jos joku moniteholinsseillä varustettu autokoulun arpajaisista kortin voittanut sankari ei osaa havaita ehtiikö väliin vai ei.

Ei mitään eroa? Kun lähdet tekemään ohitusta moottoritiellä, katseletko ensin peiliin muutaman sekunnin ajan että ehdit arvioida takaa mahdollisesti tulevien muiden autojen nopeuden? Vai vilkaisetko peiliin ettei ihan lähistöllä ole muita autoja ja lähdet ohittamaan?

200 km/h nopeudessa 120 kilometriä tunnissa kulkevat autot tulevat vastaan 80 kilometrin tuntinopeudella. Se on noin 22 metriä sekunnissa. Normaalin ihmisen reaktioaika on keskimäärin sekunnin verran. Vaikka reaktioaikasi olisi vain puolet tästä, törmäät 80 kilometrin nopeudella edelläajavaan autoon jos tämä päättää lähteä ohittamaan edelläajavaa parikymmentä metriä edempänä.

Kaukana olevan ajoneuvon (etenkin kohti tulevan) nopeuden arviointi pikaisen vilkaisun perusteella ei ole mahdollista. Suurin osa autoilijoista ei jää risteyksissä kurkkimaan, tuleeko sadan metrin päässä oleva auto mahdollisesti ylinopeutta, vaan luottaa helposti sen tulevan rajoitusten mukaan. Normaalinopeutta ajavakin joutuu välillä jarruttamaan muiden tunkiessa kolmion takaa eteen - parikymmentä kilometriä ylinopeutta ajettaessa ei jarrutuskaan enää auta.

Salminen
17.01.2007 12:05

Salminen


pastori86 kirjoitti:
mitä sitä toisten ajo tyyliä morkkaa seuraa vaan sitä omaansa. jos kerta niin hyvä kuski on. 0

Niin... Jos kaikki muut ajaisivat sääntöjen ja rajoitusten mukaan, riittäisi oman ajotyylin tarkkailu. Vaan kun näin ei ole. Sen vuoksi hyvä kuljettaja ajaa ennakoiden ja tarkkailee myös muiden tekemisiä. Se, että saa auton pidettyä tiellä huimassa ylinopeudessa, ei todellakaan tee kuskista hyvää. Siihen pystyy kuka tahansa.

TarD^^
17.01.2007 22:12

TarD^^


mw kirjoitti:
Salminen kirjoitti:
hippi420 kirjoitti:
Ei siinä ole mitään eroa, jos ajaa uudella autolla 200km/h moottoritietä siihen verrattaessa, että päästelee 120km/h kesällä. Matka vain taittuu nopeammin. Se on toki järjetöntä päästellä taajamassa yli 100km/h nopeuksia siellä, kun pellin eteen saattaa hyppiä skidejä, tai deekuja ja se onkin sitten vähän pahempi juttu. Mitä noihin risteyksiin tulee niin tasan tarkkaan kyllä näkee, jos sieltä joku auto tulee vauhdikkaammin ja kyllähän siinä autossa aina jarrut on olemassa, jos joku moniteholinsseillä varustettu autokoulun arpajaisista kortin voittanut sankari ei osaa havaita ehtiikö väliin vai ei.

Ei mitään eroa? Kun lähdet tekemään ohitusta moottoritiellä, katseletko ensin peiliin muutaman sekunnin ajan että ehdit arvioida takaa mahdollisesti tulevien muiden autojen nopeuden? Vai vilkaisetko peiliin ettei ihan lähistöllä ole muita autoja ja lähdet ohittamaan?

200 km/h nopeudessa 120 kilometriä tunnissa kulkevat autot tulevat vastaan 80 kilometrin tuntinopeudella. Se on noin 22 metriä sekunnissa. Normaalin ihmisen reaktioaika on keskimäärin sekunnin verran. Vaikka reaktioaikasi olisi vain puolet tästä, törmäät 80 kilometrin nopeudella edelläajavaan autoon jos tämä päättää lähteä ohittamaan edelläajavaa parikymmentä metriä edempänä.

Kaukana olevan ajoneuvon (etenkin kohti tulevan) nopeuden arviointi pikaisen vilkaisun perusteella ei ole mahdollista. Suurin osa autoilijoista ei jää risteyksissä kurkkimaan, tuleeko sadan metrin päässä oleva auto mahdollisesti ylinopeutta, vaan luottaa helposti sen tulevan rajoitusten mukaan. Normaalinopeutta ajavakin joutuu välillä jarruttamaan muiden tunkiessa kolmion takaa eteen - parikymmentä kilometriä ylinopeutta ajettaessa ei jarrutuskaan enää auta.

Puhuu nyt taas ihminen joka omien puheidensa mukaan ei ole edes ajanut sitä kahtasataa koskaan motarilla. Joten miten voit tuomita sen niin hirveen erilaiseksi jos sinulla ei ole muuta kuin teoreettista näkökulmaa asioista? En nyt jaksaisi alkaa jauhamaan turhanpäivästä paskaa kanssasi mutta 120km/h = 33m/s ja 200km/h = 55m/s ---> 55 - 33 = 22m/s Moottoriteillä saattaa olla useiden kilometrien suora ja takaa tuleva auto siis saavuttaa tämän 22m/s ja jos nyt ei satu katsomaan maailmaa 3cm paksusten lasien takaa pitäs kyllä sitä taustapeiliä katsomalla erottaa selvästi takaa tuleva nopeampi auto. Lisäksi moottoritiellä on yleensä se ns. nopeampien kaista jossa sinun kaltaisia urpoja (jotka ajaa toyota corollan mittarin mukaan 120km/h = 100km/h todellista vauhtia) juuri edessä.
Lisäksi kaikki ylinopeudet mitä olen ajanut on tapahtunut pääosin yön aikana, jolloin näitä eläkeläisiä ja pikkulapsia etenkin 2aikaan yöllä oikein satelee vastaan. Siellä risteyksessä tuollaisten epäluotettavien ihmisten ei juuri tarvitsekkaan lähteä liian tiukkoihin väleihin. Olet vain yks vitun amatööri liikenteessä ja tukoksena jokapaikassa. Lisäksi autoissahan tietysti ei ole juuri sen takia sitä tehoa että sillä voi tehdä rivakampia kiihdytyksiä. tai no sori ei niissä 1.3 litrasissa coroilloissa kyllä sitäkään ole mutta voithan aina yrittää.

mw muokkasi viestiä 17:08 17.01.2007
Aamen, over and out.

Antenni|
17.01.2007 22:34

Antenni|


hyvä jos joskus ees saa sen ns.pysyvän kortin,taas ois kortti lähössä,saas nähä koska se kutsu poliisilaitokselle taas postiluukusta napsahtaa

Salminen
18.01.2007 07:04

Salminen


mw kirjoitti:
Puhuu nyt taas ihminen joka omien puheidensa mukaan ei ole edes ajanut sitä kahtasataa koskaan motarilla. Joten miten voit tuomita sen niin hirveen erilaiseksi jos sinulla ei ole muuta kuin teoreettista näkökulmaa asioista?

Koska niin olen väittänyt? Olen minäkin nuorempana ajanut ylinopeutta ja rehellisesti sanottuna sorrun siihen joskus nykyäänkin. En pidä itseäni täydellisenä kuskina mutta ainakin tiedostan ylinopeuteen liittyvät vaarat, ajan ennakoiden ja otan huomioon myös muut tienkäyttäjät.

En nyt jaksaisi alkaa jauhamaan turhanpäivästä paskaa kanssasi mutta 120km/h = 33m/s ja 200km/h = 55m/s ---> 55 - 33 = 22m/s

Noinhan laskin itsekin, enkö?

Moottoriteillä saattaa olla useiden kilometrien suora ja takaa tuleva auto siis saavuttaa tämän 22m/s ja jos nyt ei satu katsomaan maailmaa 3cm paksusten lasien takaa pitäs kyllä sitä taustapeiliä katsomalla erottaa selvästi takaa tuleva nopeampi auto.

No kun ei erota. Yleisin (valitettavasti) ohitusmalli on kutakuinkin kiihdytys edelläajavan perään kiinni - nopea vilkaisu peiliin - vilkku päälle - kaistanvaihto. Jos ajaa jo itse pientä ylinopeutta, ei kukaan oleta taustapeilissä kaukana olevan auton tulevan sekunnissa peräluukusta sisään. Ohitustilanteissa ei ruveta arvioimaan takaa tulevien nopeuksia vaan katsotaan, onko lähituntumassa autoa vai ei.

Lisäksi moottoritiellä on yleensä se ns. nopeampien kaista jossa sinun kaltaisia urpoja (jotka ajaa toyota corollan mittarin mukaan 120km/h = 100km/h todellista vauhtia) juuri edessä.

Noniin, edistystä! Tiedostat siis hitaammin ajavien olemassaolon. Se on yksi ennakoivan ajon perusedellytyksistä. Vielä kun opit, että nopeampien kaista ei tarkoita ylinopeutta ajavien kaistaa, ollaan jo pitkällä.

Lisäksi kaikki ylinopeudet mitä olen ajanut on tapahtunut pääosin yön aikana, jolloin näitä eläkeläisiä ja pikkulapsia etenkin 2aikaan yöllä oikein satelee vastaan.

Ei sinun minulle tarvitse puolustella ylinopeuksiasi, en minä ole poliisi.

Siellä risteyksessä tuollaisten epäluotettavien ihmisten ei juuri tarvitsekkaan lähteä liian tiukkoihin väleihin.

Ei tarvitsekaan mutta kun lähtevät. Juuri silloin oma ennakoiminen ja oikea tilannenopeus tulevat tarpeeseen. Ihan uteliaisuudesta, montako kertaa kuukaudessa joudut tekemään äkkijarrutuksia hitaampien autoilijoiden vuoksi?

Olet vain yks vitun amatööri liikenteessä ja tukoksena jokapaikassa.

Hienoa logiikkaa! Jos tiedostan hidastelijoiden olemassaolon ja osaan varoa niitä, olen siis sellainen itsekin. 0

Lisäksi autoissahan tietysti ei ole juuri sen takia sitä tehoa että sillä voi tehdä rivakampia kiihdytyksiä.

Ja jos tehoja on niin niitä on pakko käyttää koko ajan?

tai no sori ei niissä 1.3 litrasissa coroilloissa kyllä sitäkään ole mutta voithan aina yrittää.

Hyvä lopputiivistys. Minulla on tehoja joten olen parempi autoilija, muut painukoot vittuun mun liikenteestä.