Kirjoittaja
|
etu, taka vaiko nelikko jaa miksköhä ?
|
nos^
25.09.2007 22:00
Muok:26.09.2007 19:57
|
ite olen enemmänki takavetosten puolella eikä nelikossa ole mitää vikaa muutakuin talven liukkailla saatta viedä ja urakalla mun mielipide etuvetosista on et niin on 4, 5 tai 6 vaihdetta taaksepäin ja yksi eteen
|
|
TarD^^
25.09.2007 22:12
Muok:25.09.2007 22:12
|
Eipä se ainakaan itselle ole niin väliä mikä se noista on . Tällä hetkellä etuveto ja plussaa on se ettei tule hirveästi ¨tehohukkaa¨ Tosin kuin nelikossa ja takavedossa =)
TarD^^ muokkasi viestiä 22:17 25.09.2007
|
|
ccm_87
25.09.2007 22:36
|
taka tai neliveto..ei niil etuvedoil vaan tee mitää ;D
|
|
chorrus_
26.09.2007 10:34
|
Takaveto on pelkkä huono vitsi ilman tasauspyörästön lukkoa.
Onneksi "talosta" löytyy myös nelikko. Talvea odotellen. :)
|
|
Mirna^
26.09.2007 12:17
|
kesät nauttien takatuupparista ja talvella on mukava ajella nelikolla missä kuitenkin on vetojakauma takapainoseks.. se kun tekee sitte siitä nelikosta mukavemman ajella luisussa.. :P etuvetosista en oo ikinä niinkään tykänny, aina vaan tullu enemmän tykättyä takatuuppareista tai nelikoista.. :)
|
|
Lime
26.09.2007 12:24
|
Kyllä se talvella nelikko olisi varmasti paras. Kesällä taas se on ihan sama millä ajaa. Siksipä olen tyytynyt etuvetoon, koska nelikot vievät enempi menovettä ja sen hinta alkaa olemaan siinä luokassa, että siinä parin kolmen litran säästöllä sataa kilometria kohti saa huomattavasti ylimääräistä taskunpohjalle. Muuten olisi varmaan nelikko alla kesälläkin.
|
|
los_sin_nombre
01.10.2007 15:03
|
mulle on sama miten se auto vetää kunhan sillä pääsee eteenpäin...harmillisesti kaikki takavetoset tuppaa olemaan kalliimpia samoin ku nelivedot, mutta siis sillä ei mulle mitää väliä.
ei sil vedotavalla väliä kunhan auto on hieno ja toimii
|
|
Dacon
15.02.2008 11:49
|
etuveto hyvä kun pakittaa. siihen se sitten jää. Nelikko olis aika luxus
|
|
ccm_87
15.02.2008 11:55
|
nelikko tai takaveto ihan sama kuhan ei oo etuveto
|
|
cudoe
16.02.2008 06:46
|
Nelikko jees kesäl, talvel vähän liian tiukkoja jarrutuksia havaittavissa =)
|
|
d-spec
09.03.2008 20:05
|
Takavetoisella tulee näyttävää mut ei nopeeta ajolinjaa... kokemusta vaan 100tkm, etuvetoisella nopeampi ja hauskempi kokemusta 1milj km, joten etuveto... asfaltilla ei nelivedosta ole mitään iloa... no onhan tuo talvi sitten kärsittävänä, onneks se on melko lyhyt nykyään.
|
|
d-spec
09.03.2008 21:29
|
niin, on niitäkin ollu ja on. mut nelivetoinen on vaan hyvin erillainen käsitellä, ja auton PITÄÄ sutia, vaikka olisikin nelikko, ongelma vaan on ollu tuo lompakko! ei ole ollu just sellais pätäkkää jotta olis saanu nelivetoisen joka piirtää neljä mustaa viivaa asfalttiin, ja kestäis vielä nipussa :) josta johtuen olenkin tyytynyt etuvetoisiin, ja mahdollisimman pieniin, niin saa kulkemaan helposti (lue halvalla)
|
|
Pehtoori
09.03.2008 23:38
|
Seitsemästä omistamastani autosta ensimmäinen oli etuvetoinen ja viisi takavetoista. Väliin mahtuu yksi nelivetoinen GT-Four Celica. Takaveto se vaan lämmittää mieltä mutta luultavasti seuraava auto tulee olemaan joku tehokas nelikko, ihan vain sen järkyttävän pidon takia. Kyllähän takavedolla on mukava driftailla, sitäkin tullut harrastettua, mutta vähän tyyristä lystiä ja hajottaa paikat.
|
|
Da^Buzz
10.03.2008 14:25
|
Takaveto ollut nyt kesästä asti..
|
|
Mymmeliini
10.11.2008 01:24
|
Takaveto on yliveto!!!!:D
|
|
raatikainen
10.11.2008 17:34
|
Kyllä se pitää takaa potkia.. Itsellä Omega B 2,5V6 aut. Vähän enemmän sais vaan olla tehoo että jaksais luistella kuivallakin...
|
|
stögö
11.11.2008 17:13
|
Edellistä autoani Impreza wrx:ää kohtaan on kaipuu ja täten myös nelivetoon. Talvella mitä hauskin auto ajaa (siis talvi jollain on lunta) ja pääsee minne haluaa(melkein) ja milloin haluaa. Nykyinen on takaveto ja viime talvena vain kerran joutui hieromaan ettei jäänyt kiinni. Toisin sanoen takatuupparilla on hauskaa, mutta nelikolla vielä hauskempaa :)
|
|
TarD^^
12.11.2008 17:23
Muok:12.11.2008 17:24
|
Etuveto all the way Eipä ainakaan itselle ole tullut ikävä nelikkoa tai takavetoista. Onneksi on ahtopaineensäädin niin voi säädellä liukkauden mukaan talvella
TarD^^ muokkasi viestiä 17:25 12.11.2008
|
|
Caddy
13.11.2008 19:06
|
Kardaani on auton tärkein vakiovaruste :) Takavetoahan täälläkin suositaan, mutta neliveto on yliveto. Ja nelikossa pitää olla pikkuperäkin, että voi leikkiä metsissä
|
|
TarD^^
14.11.2008 20:26
Muok:14.11.2008 20:27
|
Deltree kirjoitti:
Nooh takavedolla on kiva kesälläkin hieman huvitella kun on tarpeeksi vääntöä ja lukkoperä ja sitten taas jos ajomukavuutta ja turvallisuutta meinaa niin tuo nelikko on kyllä oikein mahtava vehje.. Ja etuvetoinen toimii kanssa ihan hyvin kun tehot on kurissa niin no mukava ajella ;)
Turhaan niitä tehoja kurissa pitää ! Alusta, vanteet, renkaat ja lukko. Noilla pärjää komeasti etuvedossa.
TarD^^ muokkasi viestiä 20:28 14.11.2008
|
|
[pete]
17.11.2008 17:53
|
itellää taka veto ;) nelikkokii ois aika veikee leikkikalu:D
|
|
Tähystäjä
16.12.2008 18:15
Muok:16.12.2008 18:15
|
Neliveto se olla pitää sillä pääsee talvella hienommin poikitaista kuin taka/etuvedolla koska siinä työskentelee neljä pyörää yhtä aikaa ja toiseksi se puree kuivaan niin kovaa että pitää olla penkit kunnolla kiini ettet löydä kiihdytäessä itseäsi taka penkiltä ja siihen (200-300 kaakia) nam siinä pä sitä autoa ja (V70r volvo tietysti ) (Vastaa kokenut pelkääjä paikalla istunut) Kun ei saa muutakun Helmikuussa Kortin vasta mutta sitten volvo saa monoa
Tähystäjä muokkasi viestiä 18:17 16.12.2008
|
|
cr_man88
23.12.2008 23:10
|
nelikko.. pääsee lujaa ja nopeasti liikkeelle :D.. ja saa vauhtia kunnolla :D.. mut jarrutusmatka vaan on sitä mitä on sitten :)
|
|
Mursu_
23.12.2008 23:26
|
onhan se neliveto hyvä tehokkais autois ja maastureis mutta ite ottaasin mieluiten sen takavedon :)
|
|
cr_man88
24.12.2008 17:23
|
ExPReS kirjoitti:
ihenkkaz kirjoitti:
andrej- kirjoitti:
Kuvista näkee mitä kaikkea takavedolla voi saada aikaan ;D Siis takavetohan on ihan kiva talvella. Mutta kyllä kesäksi täytyy etuveto tulla. Siinä ei sentään tehot katoa sinne kardaaniin. ;>
Muistaakseni tehohäviö on isompi etuvedossa... siis tää on joku hatara muisti kuva ja joku voi varmaan laittaa faktaa tästä??
Kyllä se tehohäviö takavedossa taitaa hieman isompi olla, ihan vaan siitä syystä,että takavedossa enemmän osia mitä täytyy pyörittää.
Etuvedossa ei tehot karkaa kardaaniin, ne karkaa savuna ilmaan ;)
Subaru imprezassa katoaa 30 heppaa matkalla pyörille.. ei paha mun mielestä
|
|
k0rppi
25.12.2008 04:07
Muok:25.12.2008 04:07
|
Tähystäjä kirjoitti:
Neliveto se olla pitää sillä pääsee talvella hienommin poikitaista kuin taka/etuvedolla koska siinä työskentelee neljä pyörää yhtä aikaa ja toiseksi se puree kuivaan niin kovaa että pitää olla penkit kunnolla kiini ettet löydä kiihdytäessä itseäsi taka penkiltä ja siihen (200-300 kaakia) nam siinä pä sitä autoa ja (V70r volvo tietysti ) (Vastaa kokenut pelkääjä paikalla istunut) Kun ei saa muutakun Helmikuussa Kortin vasta mutta sitten volvo saa monoa
Tähystäjä muokkasi viestiä 18:17 16.12.2008
kannattaa vaihtaa ne penkkien pultit/penkit jos noilla tehoilla menee jo takapenkille asti ja varsinkin jos se paskahuussi painaa sen +1600kg (vai onko 1800kg lähempänä)
k0rppi muokkasi viestiä 04:09 25.12.2008
|
|
Commonicator
26.12.2008 12:51
|
Kokemusta kaikista ja nykyisen työtilanteen johdota seuraava auto tulee olemaan neliveto. Alkaa nyppiä noilla veneluiskilla sutiminen, paatti kun nousee lammikosta ihan eritavalla nelikolla! Ja onhan se talvella luxusta! Muuten normiajossa kyllä takaveto on jees.
|
|
cr_man88
27.12.2008 15:24
|
ExPReS kirjoitti:
Tuo häviöhän menee täysin tehojen mukaan, vaikka vähän epäloogiselle kuulostaa. Oliko ihan vakio "Scoopy"?
ei se iha vakio oo.. :)
|
|
temesu
14.01.2010 00:43
|
Se pyörä mikä ei vedä jarruttaa.. eli nelari..
-ikänä en ole niin lujaa ollut missään kiinni kuin nelikolla-
|
|
temesu
14.01.2010 00:43
Muok:14.01.2010 00:44
|
etuveto? joku veikkauksen uusi peli?
|
|
tepi69
14.01.2010 11:24
|
Jokaista kokeillu.. Kaikilla pystyy tarvittaessa leikkimään jos haluaa, mutta nelikolla se on hauskinta.. (fulltime 4wd)
|
|
micie
16.01.2010 01:26
|
Itellä on ollut eka talven neliveto käytössä ja tykkään.
Tarvittaessa pitää riittävästi ja melko kiva kikkailla.
Suomessa varmaan vain 1/3 ajasta tiet on kuivat.
2/3 ostaa on sitten tiet märkänä tai jäässä.
Kyllä tosta nelikosta aika paljon iloa on, etenkin jos on reilummin tehoja.
|
|
blackcurrant
18.01.2010 21:49
|
Nelikko on mun mieleen=)
|
|
|tonza|
19.01.2010 22:30
|
ite oon ainaki sitä mielt et talviautoks nelikko ja kesäl ois jees joku takaveto mis ois vetoja kiitettäväst et jaksas suttaila ilman suurempia ongelmia
|
|
cr_man88
23.01.2010 01:55
|
Nelikko nyt käytössä toista talvea.. ihan jees ajella ku muut sutii paikallaan ku ite pääsee samantien liikenteeseen :).. mut kyl takatuuppari on kans mukava jos haluaa pelleillä enemmän :)..
|
|
[-jasmo-]
26.01.2010 08:28
|
nelikko...ja turbokone vain kesäkäyttöön jos on voimaa enemmän. minun mielestä ei oikeen sovi tähän suomen paukku pakkaseen ja miksi hajottaa motti sillä.
|
|
temesu
26.01.2010 10:40
|
Eipä oo subarun turbo eikä bokseri ollut moksiskaan pakkasista vaikka sitä on "hieman" kutitettu.
Jos motti menee niin se ei ole pakkasista kiinni vaan siitä käytöstä.
|
|
ph0enix
29.01.2010 01:58
|
tuutko viemää sun ekerillä mun toyota chaserin? Ku se tuntuu oleva niin kova peli.
|
|
__hillevi__
16.04.2010 19:30
|
Taka ehdottomasti<3
|
|
jonzzzi
30.04.2010 16:02
|
takaveto lukkoperä ja V8 =).. siinä tärkeimmät :D
|
|